Splošni pogoji poslovanja
Splošni pogoji spletne trgovine Ikona Ljubljana, www.ikonaljubljana.si so sestavljeni v skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov (ZVPot-1), na podlagi priporočil GZS.
S spletno trgovino Ikona Ljubljana na naslednjem spletnem mestu: www.ikonaljubljana.si upravlja podjetje VM5 d.o.o., Mestni trg 24, Ljubljana (05/93 42 800, info@ikona-ljubljana.si, v nadaljevanju »ponudnik«). Registracija: okrožno sodišče v Ljubljani, SRG 2010/42935; matična št.: 3854833000; ID za DDV: SI80162754
Splošni pogoji poslovanja urejajo način delovanja spletne trgovine Ikona Ljubljana, pravice kupcev in uporabnikov ter razmerje med ponudnikom in kupcem. Kupec je vsaka oseba, ki ima preko www.ikonaljubljana.si (v nadaljevanju »spletna stran Ikona Ljubljana«) s ponudnikom sklenjen veljaven dogovor za nakup blaga ponudnika. Uporabnik je vsaka oseba, ki uporablja in obišče spletno stran Ikona Ljubljana.
Ti splošni pogoji poslovanja so del pogodbenih dogovorov med ponudnikom in kupcem v zvezi z nakupom blaga preko spletne strani Ikona Ljubljana. Uporabnik ima možnost, da si te splošne pogoje kadarkoli med uporabo spletne strani Ikona Ljubljana natisne oziroma shrani in se z njimi seznani pred sklenitvijo kupoprodajne pogodbe.
Pred nakupom preko spletne strani Ikona Ljubljana, prosimo, preberite te splošne pogoje poslovanja.
Z uporabo spletne strani uporabnik sprejema in soglaša z vsemi določbami teh pogojev poslovanja in potrjuje, da je seznanjen s politiko zasebnosti.
Ponudnik in uporabnik oziroma kupec kot udeleženca v elektronskem poslovanju medsebojno priznavata elektronska sporočila kot veljavno pisno komunikacijo med strankama.
Bistvene lastnosti blaga, cene, vključno z vsemi davki in drugimi dajatvami, ter podatki o načinu plačila in dobavi veljajo v trenutku oddaje naročila. Cena izdelka, vrednost DDV-ja in strošek poštnine so razvidni v nakupovalni košarici, še preden zaključite naročilo. Do trenutka zaključka in oddaje naročila lahko vaše naročilo po potrebi popravite, dopolnite ali spremenite oziroma lahko izdelke v košarici odstranite (gumb »odstrani«) ali dodate druge izdelke. V košarici lahko spreminjate tudi količino izdelkov. Prav tako boste o vseh podatkih o vašem spletnem naročilu obveščeni na e-naslov, ki ste ga navedli v nakupovalni košarici pri vnosu vaših podatkov, še isti trenutek, ko ste oddali naročilo. Če le-tega ne prejmete, obstaja možnost, da ste navedli napačen e-naslov. V takšnem primeru vas prosimo, da nas kontaktirate na info@ikona-ljubljana.si.
Dostopnost informacij
Ponudnik se zavezuje, da bodo kupcu vselej na voljo:
- podatki o identiteti ponudnika (ime in sedež ponudnika ter številka registra, kjer je družba vpisana);
- kontaktni podatki, ki kupcu omogočajo hitro in učinkovito komunikacijo s ponudnikom (naslov elektronske pošte, telefon ipd.);
- informacije o bistvenih značilnostih izdelkov oz. storitev iz ponudbe spletne trgovine na spletni strani Ikona Ljubljana, vključno s poprodajnimi storitvami in morebitnimi garancijami;
- informacije o dostopnosti izdelkov oz. storitev iz ponudbe spletne trgovine na spletni strani Ikona Ljubljana;
- način in pogoji dostave izdelkov oz. izvršitve storitev, predvsem kraj in rok dostave;
- jasno in nedvoumno določene cene, ki že vključujejo davke in druge dajatve, razen stroškov prevoza oziroma dostave, ki so na jasen in razumljiv način opredeljeni posebej.
- informacije o načinu plačila;
- podatki o časovni veljavnosti ponudbe iz spletne trgovine spletne strani Ikona Ljubljana;
- informacije o roku, v katerem je še možno odstopiti od pogodbe in pogojih za odstop;
- informacije o možnosti vračila izdelkov in o tem, če in koliko takšno vračilo kupca stane;
- informacije o postopku s pritožbo kupca ter podatki o kontaktni osebi ponudnika za stike s kupci.
PONUDBA IZDELKOV
Ponudba izdelkov v spletni trgovini na spletni strani Ikona Ljubljana se zaradi narave poslovanja preko spleta pogosto in hitro spreminja ter posodablja in zato lahko pride tudi do napak. Da lahko napake kar se da hitro odpravi, ponudnik prosi, da ga uporabnik o napakah obvesti preko obrazca ali telefonske številke, objavljene na spletni strani.
NAROČILO
Po prejemu naročila ponudnik uporabniku pošlje elektronsko sporočilo, s katerim uporabnika obvesti o prejemu naročila (z naslovom: potrditev prejema naročila). To elektronsko sporočilo ni potrdilo, da je blago na zalogi ali da se je pričela vršiti odprema blaga, ampak le obvestilo uporabniku, da je ponudnik prejel naročilo in da je stekel postopek preveritve dobavljivosti blaga. Uporabnik mora pri oddaji naročila navesti pravilne podatke, saj kasnejše spreminjanje podatkov ni mogoče.
Po prejemu naročila ponudnik preveri, ali je naročen izdelek na zalogi in o tem obvesti uporabnika z elektronskim sporočilom. Kupoprodajna pogodba med ponudnikom in uporabnikom (sedaj kupcem) je sklenjena v trenutku, ko uporabnik prejme elektronsko sporočilo (z naslovom potrditev naročila). Če ponudnik naročenega izdelka nima na zalogi, o tem obvesti uporabnika z elektronskim sporočilom in mu nemudoma vrne morebiti prejeto kupnino za naročeni izdelek.
Oddano elektronsko naročilo oz. kupoprodajna pogodba je shranjena v elektronski obliki na strežniku na sedežu ponudnika. Na zahtevo kupca le-ta kopijo naročila prejme na elektronski naslov oz. na fizični naslov, ki je naveden v naročilu. Zahteva se lahko poda na e-naslov info@ikona-ljubljana.si ali pisno na sedež ponudnika.
Ponudnik po potrditvi naročila naročene izdelke pripravi, odpošlje in o tem po elektronski pošti obvesti kupca oziroma kupca obvesti, da so izdelki pripravljeni za prevzem na prevzemnem mestu.
Ponudnik po dostavi naročenih artiklov kupcu pošlje tudi račun, in sicer v pdf formatu na e-naslov kupca oz. je natisnjen račun priložen k dostavljenim artiklom. V primeru osebnega prevzema prejme kupec natisnjen račun za nakupljene artikle ob njihovem prevzemu.
Na računu sta razčlenjena cena in vsi stroški v zvezi z nakupom ter podano obvestilo o pravici do odstopa od pogodbe.
Uporabnik je dolžan preveriti pravilnost podatkov pred oddajo naročila. Kasneje podanih ugovorov glede pravilnosti izdanih računov ne upoštevamo, razen glede podatkov, ki so posledica napake ponudnika po oddaji naročila uporabnika.
V primeru, da je naročilo ali rezervacija blaga izvršena preko telefonske komunikacije, predstavnik ponudnika seznani kupca ob naročilu ali rezervaciji blaga s pogoji takega naročila ali rezervacije blaga, v skladu z določbami teh Splošnih pogojev poslovanja.
DOSTAVA
Ponudnik vse izdelke pred pošiljanjem skrbno zapakira v škatlo za dostavo. Vsi izdelki so pred pakiranjem nepoškodovani, natančno pregledani in v originalni embalaži.
Pogodbeni partner za dostavo pošiljk je Pošta Slovenije, vendar si ponudnik pridržuje pravico izbrati drugo dostavno službo, če bo s tem lahko naročilo izpolnil bolj učinkovito. Enotna cena dostave preko Pošte Slovenije znaša 3.90 EUR z vključenim DDV. Rok dobave izdelkov je praviloma od 5 do 7 delovnih dni za dostavne naslove v Sloveniji, razen če dostavne služba na posamezni dostavni naslov dostavlja pozneje. Če je rok dobave izdelka drugačen kot navedeno v teh Splošnih pogojih poslovanja, je to posebej navedeno pri posameznem izdelku ali v košarici ob nakupu v spletni trgovini. Ponudnik ob sobotah, nedeljah in praznikih odpreme blaga ne izvaja.
Pogodbeni partner za dostavo pošiljk je Tine Express.
Cenik:
6-14km 15,90€ z vključenim DDV.
15-26km 30,90€ z vključenim DDV.
27-50km 45,90€ z vključenim DDV.
51-75km 60,90€ z vključenim DDV.
76-100km 75,90€ z vključenim DDV.
101-125km 90,90€ z vključenim DDV.
126-150km 105,90€ z vključenim DDV.
151-175km 120,90€ z vključenim DDV.
176-200km 135,90€ z vključenim DDV.
201-225km 150,90€ z vključenim DDV.
Dostava velja za naročila, oddana vsak delovni dan od 8:00 do 15:30 ure. Express dostava ni možna ob vikendih ter praznikih. Hitra pošta Ljubljana; pošiljka bo dostavljena v najkrajšem času, kar znotraj mesta in v bližnji okolici pomeni v eni uri, dveh urah ali kasneje, po izbiri. Po Sloveniji so dostavljene v istem dnevu v roku 3 ur ali v roku 6 ur.
Izdelke lahko prevzamete tudi osebno v Nakupovalni hiši Ikona na Mestnem trgu 24, 1000 Ljubljana.
Kupec oziroma naslovnik je dolžan ob prevzemu preveriti količino in kakovost blaga.
V kolikor kupec naročila ne prejme v navedenem času, nas naj o tem obvesti na naslov info@ikona-ljubljana.si.
NAČINI PLAČILA
Ponudnik omogoča naslednje načine plačila:
- z gotovino ob prevzemu
- z nakazilom na račun družbe VM5 d.o.o.
- preko sistema PayPal*
- z uporabo plačilne ali kreditnih kartic:
- Visa
- Mastercard
- Maestro
- Diners (plačilo v enem znesku)
- Diners (obročno plačilo)*
Zaradi vzporedne prodaje izdelkov v Nakupovalni hiši Ikona na Mestnem trgu 24, 1000 Ljubljana si Ikona Ljubljana pridržuje pravico do zavrnitve naročila v primeru, da plačilo z nakazilom na račun družbe VM5 d.o.o. (če je to izbran način plačila) ni opravljeno v roku enega delovnega dne od oddaje naročila.
*Pri možnosti plačila preko storitve PayPal se zaračuna 1,5% obrestna mera na znesek nakupa.
*Za Diners obročno plačilo se zaračuna obrestna mera (3% pri 3 ali 6 obrokih, 4% pri 12,18,24 obrokih ter 4,5% pri 36 obrokih).
Ponudnik kupcu izda račun na trajnem mediju.
CENE
Spletna cena velja za vse registrirane uporabnike spletne trgovine ponudnika, ki so ponudniku zaupali svoje podatke. Registriran uporabnik trgovine Ikone Ljubljana na spletni strani Ikona Ljubljana postanete z registracijo v spletni trgovini kot član spletne trgovine ali z enkratnim vpisom v spletno trgovino kot gost spletne trgovine na spletni strani Ikona Ljubljana.
Vse cene v spletni trgovini so navedene v evrih in vsebujejo DDV, razen če je izrecno napisano drugače. Akcijska cena je začasno znižana redna cena, po kateri se je pred znižanjem cene prodajal predstavljeni artikel. Vse cene v spletni trgovini so cene izdelkov in ne vsebujejo stroškov dostave. Vse cene veljajo samo za elektronsko naročilo izdelkov prek spletne trgovine na spletni strani Ikona Ljubljana.
Vse cene veljajo v trenutku oddaje naročila.
OSEBNI PREVZEM
V primeru nakupa preko spletne strani z osebnim prevzemom v trgovini, na Mestnem trgu 24, 1000 Ljubljana, mora stranka blago prevzeti v enem (1) delovnem dnevu od prejema elektronskega sporočila o pripravljenem naročilu. V kolikor stranka blaga ne prevzame, si ponudnik pridržuje pravico do odstopa od pogodbe, o čemer bo ponudnik kupca obvestil po elektronski pošti.
PRAVICA DO ZAVRNITVE STORITVE
Ponudnik lahko naročilo, za katerega ugotovi, da ga pod navedenimi pogoji in podatki, s katerimi razpolaga, ne more izvesti, zavrne.
V primeru, ko ponudnik meni, da uporabnik deluje na škodljiv način, ki bi ponudniku in/ali spletnih mestom, ki jih upravlja ponudnik, povzročil škodo in nepotrebne stroške z oddajo naročil, si ponudnik pridržuje pravico, da od tega uporabnika zahteva predplačilo. V tem primeru bo uporabnik o takšnih okoliščinah obveščen in bo pogodba sklenjena zgolj, če se bo strinjal s plačilom predplačila po predračunu, ki ga bo moral poravnati pred odpremo naročila.
PRAVICA DO ODSTOPA OD NAKUPA/POGODBE, VRAČILO BLAGA
Kupec, ki je potrošnik v skladu z ZVPot-1, ima pravico, da v 14-ih dneh od dneva prevzema naročenih izdelkov ponudniku na elektronski naslov info@ikona-ljubljana.si ali preko pošte na naslov ponudnika VM5 d.o.o., Mestni trg 24, Ljubljana sporoči, da odstopa od kupoprodajne pogodbe, pri čemer mu ni potrebno navesti razloga za takšno odločitev. Rok se začne šteti en dan po datumu prevzema artiklov. Šteje se, da je obvestilo v zvezi z uveljavljanjem pravice do odstopa od pogodbe pravočasno, če je poslano s priporočeno pošto pred iztekom oziroma do vključno zadnjega dne odstopnega roka 14 dni. Edini strošek, ki zaradi odstopa od kupoprodajne pogodbe bremeni kupca, je strošek vračila izdelkov ponudniku. Vračilu blaga mora kupec priložiti obrazec za odstop od pogodbe, ki ga lahko najde TUKAJ, ali pa poslati nedvoumno izjavo, iz katere izhaja, da odstopa od pogodbe. V kolikor gre za reklamacijo (uveljavljanje pravic iz stvarne napake), lahko obrazec najdete TUKAJ.
Rok za vračilo kupljenih izdelkov je 14 dni od dne oddanega sporočila o odstopu od kupoprodajne pogodbe. Kupec prejeti artikel vrne po pošti na naslov ponudnika ali ga osebno prinese v trgovino ponudnika na Mestnem trgu 24, 1000 Ljubljana. Šteje se, da je kupec pravočasno vrnil blago, če ga pošlje ali osebno dostavi ponudniku pred iztekom 14-dnevnega roka za vračilo.
Za vrnjene izdelke ponudnik kupcu najkasneje v roku 14 dni od prejema sporočila o odstopu vrne celotni vplačani znesek, vključno s stroški dostave (razen dodatnih stroškov zaradi izbire vrste dostave, ki ni cenovno najugodnejša ponujena standardna oblika dostave s strani ponudnika), oziroma uporabljen darilni bon, morebitne uporabljene promocijske kode in drugi popusti pa se kupcu ne vrnejo. Vračilo vplačanega zneska ponudnik izvrši na kreditno ali plačilno kartico, ki je bila uporabljena za plačilo, ali na transakcijski račun kupca. Uporabljeni darilni bon ponudnik vrne v obliki dobropisa. Vračilo plačila v gotovini ni mogoče. Ponudnik lahko zadrži vračilo prejetih plačil do prevzema vrnjenega blaga ali dokler kupec ne predloži dokazila, da je blago poslal nazaj ponudniku.
Kupec artiklov ne sme neovirano uporabljati do odstopa od pogodbe. Kupec sme opraviti ogled in preizkus artiklov v obsegu, kot je to nujno potrebno za ugotovitev dejanskega stanja. Za namen ugotavljanja narave, lastnosti in delovanja blaga mora Kupec z blagom ravnati in ga pregledati samo na način, ki je dovoljen tudi v trgovini (kot je določeno v Direktivi 2011/83/EU). Kupec odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, če je zmanjšanje posledica ravnanja, ki ni nujno potrebno za ugotovitev narave, lastnosti in delovanja blaga.
Potrošnik nima pravice do odstopa od pogodbe pri naslednjih pogodbah:
- o blagu, ki je izdelano po natančnih navodilih potrošnika in prilagojeno njegovim osebnim potrebam;
- o blagu, ki je hitro pokvarljivo ali mu hitro preteče rok uporabe;
- o dobavi zapečatenega blaga, ki ni primerno za vračilo zaradi varovanja zdravja ali higienskih vzrokov, če je potrošnik po dostavi odprl pečat;
- o dobavi blaga, ki je zaradi svoje narave neločljivo pomešano z drugimi predmeti.
Če se kupec odloči za odstop od pogodbe za artikle v kompletu, lahko odstopi od pogodbe zgolj za vse artikle skupaj.
V izjemnih primerih, ko artikli niso vrnjeni v skladu ZVPot-1, lahko ponudnik kupcu ponudi odkup artikla z ustrezno odškodnino, ki jo ponudnik z zapisnikom določi ob vračilu. Odkup z znižano vrednostjo se upošteva ob potrditvi kupca po elektronski pošti. Kupec omenjeno odkupnino koristi izključno ob naročilu drugega artikla enake ali višje vrednosti.
Določbe teh Splošnih pogojev poslovanja glede pravice do odstopa od pogodbe in vračila blaga ne veljajo za pogodbe o prodaji hrane, pijače in drugega blaga, ki je namenjeno vsakodnevni porabi in ga ponudnik redno in pogosto dobavlja potrošniku na njegov dom, prebivališče ali delovno mesto.
NAPOTKI ZA ODSTOP OD POGODBE TER VRAČILO BLAGA
- Ko vračate artikle ponudniku (Ikona Ljubljana), morate priložiti obrazec za odstop od pogodbe (TUKAJ) ali nedvoumno izjavo, iz katere izhaja, da odstopate od pogodbe.Priložite tudi kopijo računa.
- Artikle lahko vrnete osebno ali jih pošljete na naslov ponudnika Ikona Ljubljana, Mestni trg 24, 1000 Ljubljana.
- Stroške pošiljanja vedno krije pošiljatelj, razen če je vnaprej dogovorjeno drugače. Pošiljk z odkupnino ne sprejemamo.
- Če uveljavljate reklamacijo, morate priložiti obrazec za reklamacijo, na voljo TUKAJ.
- V primeru vračila artikla mora kupec artikel pred predajo prevozniku ustrezno zaščititi. Artikel mora zaščititi z originalno embalažo ali embalažo, ki lahko artikel zaščiti enako, kot ga je originalna embalaža.
UVELJAVLJANJE PRAVIC V PRIMERU STVARNE NAPAKE – za blago kupljeno do vključno 25. januarja 2023
Napaka je stvarna, kadar:
- artikel nima lastnosti, ki so potrebne za njegovo normalno rabo ali za promet;
- artikel nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila ponudniku znana oziroma bi mu morala biti znana;
- artikel nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane;
- je ponudnik izročil artikel, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.
Primernost artikla se preverja z drugim, brezhibnim artiklom enake vrste, hkrati pa tudi z izjavami proizvajalca oziroma navedbami na samem artiklu.
Kupec mora o morebitni stvarni napaki skupaj z natančnim opisom le-te obvestiti ponudnika na info@ikona-ljubljana.si, po pošti na naslov VM5 d.o.o., Mestni trg 24, Ljubljana ali neposredno v Nakupovalni hiši Ikona na Mestnem trgu 24, 1000 Ljubljana in ponudniku omogočiti pregled artikla. Obrazec za reklamacijo lahko najdete TUKAJ. Če obvestilo o napaki kupec sporoči osebno v Nakupovalni hiši Ikona na Mestnem trgu 24, 1000 Ljubljana, mu bo ponudnik izdal potrdilo o oddani reklamaciji.
Kupec, ki je potrošnik v skladu z ZVPot-1, lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova stvarne napake, če o napaki obvesti ponudnika v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila napaka odkrita. Ponudnik kupcu, ki je potrošnik v skladu z ZVPot-1, ne odgovarja za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mineta dve leti, odkar je bila stvar izročena. Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v času izročitve, če se pojavi v roku šest mesecev od izročitve. Za kupca, ki ni potrošnik v skladu z ZVPot-1, veljajo določbe Obligacijskega zakonika v povezavi z uveljavljanjem pravic iz naslova stvarnih napak.
Potrošnik, ki je pravilno obvestil ponudnika o napaki, ima pravico od ponudnika zahtevati, da:
- odpravi napako na blagu ali
- vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako ali
- blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali
- vrne plačani znesek.
V vsakem primeru ima potrošnik tudi pravico, da od ponudnika zahteva povrnitev škode, zlasti pa povračilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in prevoza izdelkov, ki nastanejo zaradi izpolnitve obveznosti iz prejšnjega odstavka.
Pravice potrošnika iz naslova stvarne napake ugasnejo s potekom dveh let od dneva, ko je o stvarni napaki obvestil ponudnika.
Pravico do uveljavljanja stvarne napake na artiklu natančneje urejajo določila ZVPot-1.
UVELJAVLJANJE PRAVIC V PRIMERU NESKLADNOSTI BLAGA – za blago kupljeno po 25. januarju 2023
Prodajalec dobavi potrošniku blago, ki izpolnjuje subjektivne in zahteve za skladnost blaga, ter odgovarja za neskladnosti, ki jih je imelo blago v času dobave.
Blago je skladno s prodajno pogodbo zlasti, kadar je to primerno (subjektivne zahteve):
-
ustreza opisu, vrsti, količini in kakovosti;
-
je primerno za poseben namen, za katerega ga potrošnik potrebuje in s katerim je potrošnik seznanil prodajalca najpozneje ob sklenitvi prodajne pogodbe, prodajalec pa je s tem soglašal;
-
je dobavljeno skupaj z vsemi dodatki in navodili, vključno z navodili za namestitev, kot je določeno v prodajni pogodbi, ter
-
je posodobljeno, kot je določeno v prodajni pogodbi.
Poleg izpolnjevanja subjektivnih zahtev mora blago tudi (objektivne zahteve):
-
ustrezati namenom, za katere se običajno uporablja blago iste vrste, pri čemer je treba, kadar je to primerno, upoštevati druge predpise, tehnične standarde ali v primeru neobstoja takih tehničnih standardov panožne kodekse ravnanja, ki se uporabljajo za posamezni sektor;
-
biti take kakovosti in ustrezati opisu vzorca ali modela, ki ju je prodajalec dal na razpolago potrošniku pred sklenitvijo prodajne pogodbe, kadar je to primerno;
-
biti dobavljeno skupaj s takimi dodatki, vključno z embalažo, navodili za namestitev ali drugimi navodili, za katere lahko potrošnik razumno pričakuje, da jih bo prejel, kadar je to primerno, in
-
biti take količine ter imeti značilnosti in druge lastnosti, vključno v zvezi s trajnostjo, funkcionalnostjo, združljivostjo in varnostjo, kot je običajno za blago iste vrste in ki jih potrošnik lahko razumno pričakuje glede na naravo blaga in ob upoštevanju kakršne koli javne izjave, podane pri oglaševanju ali označevanju s strani ali v imenu prodajalca ali drugih oseb v predhodnih členih pogodbene verige, vključno s proizvajalcem, razen če prodajalec dokaže, da:
- za javno izjavo ni vedel in od njega ni mogoče razumno pričakovati, da bi zanjo vedel
- je bila javna izjava do sklenitve prodajne pogodbe popravljena na enak ali primerljiv način, kot je bila podana, ali
- javna izjava ni mogla vplivati na odločitev za nakup blaga.
Prodajalec ne odgovarja za neskladnost blaga, ki je posledica neizpolnjevanja objektivnih zahtev za skladnost blaga, če je prodajalec potrošnika ob sklenitvi prodajne pogodbe posebej obvestil, da posamezna lastnost blaga odstopa od objektivnih zahtev za skladnost, ter je potrošnik ob sklenitvi prodajne pogodbe izrecno in ločeno sprejel to odstopanje.
Če je namestitev sestavni del prodajne pogodbe in jo izvede ali je zanjo odgovoren prodajalec, se kakršna koli neskladnost, ki je posledica nepravilne namestitve blaga, šteje za neskladnost blaga. Če potrošnik blago, ki ga mora namestiti sam, nepravilno namesti zaradi pomanjkljivih navodil za namestitev, ki jih je zagotovil prodajalec, se kakršna koli neskladnost, ki je posledica nepravilne namestitve blaga, šteje za neskladnost blaga.
Kadar omejitev, ki je posledica kršitve pravic tretje osebe, zlasti pravic intelektualne lastnine, preprečuje ali omejuje uporabo blaga v skladu z zahtevami o skladnosti, je potrošnik upravičen do jamčevalnih zahtevkov zaradi neskladnosti blaga, razen če drugi zakon določa ničnost ali razveljavitev prodajne pogodbe zaradi kršenja pravic tretjih oseb.
Prodajalec odgovarja za vsako neskladnost blaga, ki obstaja ob dobavi blaga in ki se pokaže v dveh letih od dobave blaga. Domneva se, da je neskladnost blaga obstajala že v času dobave, če se pokaže v enem letu od dobave blaga, razen če prodajalec dokaže drugače ali če ta domneva ni združljiva z naravo blaga ali naravo neskladnosti.
Kupec, ki je potrošnik, lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova neskladnosti, če o neskladnosti obvesti prodajalca v dveh mesecih od dneva, ko je bila neskladnost ugotovljena. Kupec mora o morebitni neskladnosti skupaj z natančnim opisom le-te obvestiti ponudnika na info@ikona-ljubljana.si, po pošti na naslov VM5 d.o.o., Mestni trg 24, Ljubljana ali neposredno v Nakupovalni hiši Ikona na Mestnem trgu 24, 1000 Ljubljana in ponudniku omogočiti pregled artikla, ki naj bi bil neskladen. Obrazec za reklamacijo lahko najdete TUKAJ. Če obvestilo o napaki kupec sporoči osebno v Nakupovalni hiši Ikona na Mestnem trgu 24, 1000 Ljubljana, mu bo ponudnik izdal potrdilo o oddani reklamaciji.
Če je obstoj neskladnosti blaga sporen, prodajalec o tem pisno obvesti potrošnika v osmih dneh od prejema jamčevalnega zahtevka potrošnika.
JAMČEVALNI ZAHTEVKI:
V primeru neskladnosti blaga je potrošnik, ki je o neskladnosti blaga obvestil prodajalca, pod pogoji in v vrstnem redu iz tega odseka, upravičen da:
-
zahteva od prodajalca brezplačno vzpostavitev skladnosti blaga;
-
zahteva znižanje kupnine v sorazmerju z neskladnostjo ali odstopi od prodajne pogodbe in zahteva vračilo plačanega zneska.
V vsakem primeru ima potrošnik tudi pravico, da od prodajalca zahteva povrnitev škode, zlasti pa povračilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in prevoza blaga, ki nastanejo zaradi uveljavljanja jamčevalnega zahtevka.
Potrošnik lahko od prodajalca zahteva, da v razumnem roku od trenutka, ko prodajalca obvesti o neskladnosti, ki ni daljši od 30 dni, brezplačno vzpostavi skladnost blaga brez znatnih nevšečnosti za potrošnika, pri čemer se upoštevata zlasti narava blaga in namen, za katerega potrošnik blago potrebuje. Rok se lahko podaljša na najkrajši čas, ki je potreben za dokončanje popravila ali zamenjave, vendar za največ 15 dni. Pri določitvi podaljšanega roka se upoštevajo narava in kompleksnost blaga, narava in resnost neskladnosti ter napor, ki je potreben za dokončanje popravila ali zamenjave. O številu dni za podaljšanje roka in razlogih za njegovo podaljšanje prodajalec obvesti potrošnika pred potekom roka iz prejšnjega odstavka.
Šteje se, da je skladnost blaga vzpostavljena brezplačno, če prodajalec nosi tudi plačilo potrebnih stroškov, ki nastanejo pri vzpostavitvi skladnosti blaga, zlasti stroške pošiljanja, prevoza, dela ali materiala.
Da bi se vzpostavila skladnost blaga, lahko potrošnik izbere med popravilom blaga in zamenjavo blaga z novim brezhibnim blagom, razen če:
-
je izpolnitev izbranega jamčevalnega zahtevka nemogoča ali
-
izpolnitev izbranega jamčevalnega zahtevka predstavlja nesorazmerne stroške za prodajalca v primerjavi z drugim jamčevalnim zahtevkom ob upoštevanju vseh okoliščin. Takšne okoliščine so zlasti vrednost, ki bi jo imelo blago, če ne bi bilo neskladno, pomen neskladnosti in možnost, da bi se potrošniku brez znatnih nevšečnosti zagotovil drug jamčevalni zahtevek.
Prodajalec lahko zavrne potrošnikov jamčevalni zahtevek za vzpostavitev skladnosti blaga, če popravilo in zamenjava nista mogoča ali če bi mu povzročila nesorazmerne stroške ob upoštevanju vseh okoliščin.
Kadar je za vzpostavitev skladnosti potrebno popravilo ali zamenjava blaga, da potrošnik blago na voljo prodajalcu. Kadar je za vzpostavitev skladnosti potrebna zamenjava blaga, prodajalec zamenjano blago vzame nazaj na lastne stroške.
Kadar je treba blago, ki je bilo nameščeno v skladu z njegovo naravo in namenom, preden se je pokazala neskladnost, za namene popravila ali zamenjave blaga odstraniti, obveznost popravila ali zamenjave blaga vključuje tudi odstranitev neskladnega blaga in namestitev nadomestnega ali popravljenega blaga oziroma kritje stroškov te odstranitve in nove namestitve.
Potrošniku ni treba plačati za običajno uporabo zamenjanega blaga v obdobju pred zamenjavo.
Potrošnik lahko zahteva sorazmerno znižanje kupnine ali odstopi od prodajne pogodbe v katerem koli od naslednjih primerov:
-
prodajalec ni popravil ali zamenjal blaga ali, kadar je to ustrezno, ni končal popravila ali izvedel zamenjave blaga v skladu s tem zakonom oziroma je zavrnil potrošnikov jamčevalni zahtevek za vzpostavitev skladnosti blaga, ker popravilo in zamenjava nista mogoča ali če bi mu povzročila nesorazmerne stroške ob upoštevanju vseh okoliščin;
-
neskladnost obstaja, čeprav je prodajalec poskušal vzpostaviti skladnost;
-
narava neskladnosti je tako resna, da upravičuje takojšnje sorazmerno znižanje kupnine ali odstop od prodajne pogodbe, ali
-
prodajalec je izjavil ali pa je iz okoliščin očitno, da prodajalec ne bo vzpostavil skladnosti blaga v razumnem roku ali brez znatnih nevšečnosti za potrošnika.
Ne glede na navedeno lahko potrošnik odstopi od prodajne pogodbe in zahteva vračilo plačanega zneska, če se neskladnost pojavi v manj kot 30 dneh od dobave blaga.
Če potrošnik zahteva sorazmerno znižanje kupnine, je znižanje kupnine sorazmerno zmanjšanju vrednosti blaga, ki ga je potrošnik prejel, v primerjavi z vrednostjo, ki bi jo imelo blago, če bi bilo skladno.
Odstop od prodajne pogodbe potrošnik uveljavlja z izjavo, s katero prodajalca obvesti o odločitvi, da odstopa od prodajne pogodbe.
Kadar se neskladnost nanaša le na del blaga, dobavljenega na podlagi prodajne pogodbe, in obstaja zakonsko predviden razlog za odstop od prodajne pogodbe, lahko potrošnik odstopi od prodajne pogodbe v zvezi s tem blagom in katerim koli drugim blagom, ki ga je pridobil skupaj z neskladnim blagom, če od potrošnika ni mogoče razumno pričakovati, da bo obdržal le blago, ki je skladno.
Kadar potrošnik odstopi od prodajne pogodbe, potrošnik prodajalcu na stroške prodajalca vrne blago.
Potrošnik ne more odstopiti od prodajne pogodbe, če je neskladnost zgolj neznatna. Dokazno breme glede tega, ali je neskladnost neznatna, nosi prodajalec.
Kadar potrošnik odstopi od prodajne pogodbe, prodajalec potrošniku vrne plačan znesek nemudoma, vendar najpozneje v osmih dneh po prejemu blaga ali dokazila, da je potrošnik blago poslal nazaj. Kadar potrošnik zahteva sorazmerno znižanje kupnine, prodajalec vrne del kupnine v osmih dneh od prejema zahtevka za sorazmerno znižanje kupnine.
Pravice iz naslova jamčevalnih zahtevkov prenehajo v dveh letih od dneva, ko je potrošnik o neskladnosti blaga obvestil prodajalca.
SEZNANITEV S PRAVICAMI ZA PRIMERE UPORABE NEPOŠTENE POSLOVNE PRAKSE
Kupca, ki je potrošnik, se seznanja, da ima v primeru, če podjetje uporabi nepošteno poslovno prakso in s tem povzroči oškodovanje potrošnika, pravico zahtevati znižanje kupnine ali odstopiti od pogodbe in zahtevati vračilo plačanega zneska. Če podjetje uporabi nepošteno poslovno prakso in s tem povzroči oškodovanje potrošnika, ima potrošnik tudi pravico, da od podjetja zahteva povrnitev škode po splošnih pravilih o odgovornosti za škodo.
Če potrošnik v skladu s prejšnjim odstavkom zahteva znižanje kupnine ali odstopi od pogodbe ter zahteva vračilo plačanega zneska, podjetje vrne plačani znesek ali del kupnine v 14 dneh od prejema zahtevka. Če potrošnik odstopi od pogodbe in zahteva vračilo plačanega zneska, podjetju vrne blago v 14 dneh od uveljavitve zahtevka. Potrošniku ni treba plačati za običajno uporabo blaga v obdobju pred vračilom blaga.
VARNOST
Ponudnik uporablja ustrezna tehnološka in organizacijska sredstva za zaščito prenosa in shranjevanja osebnih podatkov ter plačil. V te namene uporablja 128-bitni SSL certifikat, ki ga je izdala za to pooblaščena organizacija.
Avtorizacije kreditnih kartic se vršijo v realnem času s takojšnjim preverjanjem podatkov pri bankah. Podatki o karticah se ne shranjujejo na strežniku ponudnika. Za varnost je odgovoren tudi uporabnik in kupec sam, in sicer tako, da poskrbi za varnost svojega uporabniškega imena in gesla ter za ustrezno programsko in protivirusno zaščito svojega računalnika.
Ponudnik v spletni trgovini na spletni strani Ikone Ljubljana ne sprejema naročil od nekoga, za katerega ve ali sumi, da je otrok, ne da bi za to imel izrecno dovoljenje njegovih staršev ali skrbnikov. Ponudnik v spletni trgovini ne ponuja prostega dostopa do izdelkov ali storitev, ki so škodljive za otroke. Ponudnik brez izrecnega dovoljenja staršev ali skrbnikov ne bo sprejemal kakršnihkoli osebnih podatkov, ki zadevajo otroke, prav tako ne bo izdajal podatkov, sprejetih od otrok, tretjim osebam, razen staršem oziroma skrbnikom. Vsaka komunikacija, namenjena otrokom, bo primerna njihovi starosti in ne bo izkoriščala zaupljivosti otrok, pomanjkanja izkušenj ali občutka lojalnosti.
VAROVANJE OSEBNIH PODATKOV
Ponudnik, kot upravljavec osebnih podatkov, se zavezuje k trajnemu varovanju vseh osebnih podatkov uporabnikov spletne strani Ikona Ljubljana. Več informacij o varovanju osebnih podatkov najdete v dokumentu Politika zasebnosti, ki je objavljen na spletni strani ponudnika.
PRITOŽBE IN SPORI
Ponudnik ne priznava nobenega izvajalca IRPS kot pristojnega za reševanje potrošniškega spora, ki ga potrošnik lahko sproži v skladu z Zakonom o izvensodnem reševanju potrošniških sporov.
Ponudnik spoštuje veljavne predpise s področja varstva potrošnikov in ima vzpostavljen učinkovit sistem obravnavanja pritožb ter določeno osebo, s katero se v primeru težav kupec lahko poveže telefonsko ali po elektronski pošti. Pritožbo lahko kupec odda na naslednji elektronski poštni naslov ponudnika: info@ikona-ljubljana.si. Postopek obravnave pritožbe je zaupen. Ponudnik bo v 5-ih delovnih dneh potrdil, da je prejel pritožbo in sporočil kupcu, kako dolgo jo bo obravnaval ter ga ves čas obveščal o poteku postopka. Ponudnik si bo prizadeval po svojih najboljših močeh morebitne spore rešiti sporazumno.
Kupec, ki je potrošnik, lahko morebitne pritožbe ponudniku posreduje tudi preko platforme za spletno reševanje potrošniških sporov (SRPS), ki se nahaja na naslednji povezavi https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SL.
Če spora ne bo mogoče rešiti sporazumno, je za odločitev o sporu pristojno stvarno in krajevno pristojno sodišče po določbah Zakon o pravdnem postopku.
OMEJITEV ODGOVORNOSTI
Ponudnik ni odgovoren za posledice uporabe izdelkov, kupljenih v spletni trgovini, ki nastanejo zaradi kupčeve uporabe, ki ni v skladu z navodili za uporabo teh izdelkov. Vsa vsebina na spletni strani Ikona Ljubljana je informativne narave in uporabna zgolj kot vir splošnih informacij ter ne more nadomestiti posveta s strokovnjakom.
Ponudnik se ves čas trudi zagotavljati ustrezni slikovni material, opise in navodila izdelkov. Fotografije izdelkov v spletni trgovini so simbolične, dostopni tekstovni materiali pa informativne narave. Kupec mora pred uporabo prebrati in upoštevati navodila, priložena določenemu izdelku. Kupci / uporabniki lahko kadarkoli opozorijo ponudnika na morebitne napake.
Ponudnik ni odgovoren za motnje v poteku storitve, ki so posledica ravnanja kupca ali ponudnikov poti oziroma infrastrukture, ki jo uporablja storitev spletna trgovina (na primer izpad medmrežja).
UPORABA PRAVA IN SPREMEMBE POGOJEV POSLOVANJA
Za vsa razmerja ter za pravice in obveznosti, ki niso urejene s temi Splošnimi pogoji poslovanja, se smiselno uporabljajo določila Obligacijskega zakonika, Zakona o elektronskem poslovanju na trgu, Zakona o varstvu osebnih podatkov in Zakona o varstvu potrošnikov.
Ponudnik lahko v primeru sprememb predpisov, ki urejajo poslovanje spletnih trgovin, varstvo podatkov ter druga področja, ki so v zvezi s poslovanjem spletne trgovine ponudnika, in v primeru sprememb lastne poslovne politike spreminja in/ali dopolnjuje Splošne pogoje poslovanja, o čemer bo vsakič seznanil uporabnike na primeren način. Za primeren način obveščanja se šteje objava na spletni strani www.ikonaljubljana.si. Vsaka sprememba ali dopolnitev Splošnih pogojev poslovanja začne veljati in se uporabljati z iztekom 8-dnevnega roka od objave sprememb in/ali dopolnitev. Če je sprememba in/ali dopolnitev Splošnih pogojev poslovanja nujna zaradi uskladitve s predpisi, lahko izjemoma te spremembe in/ali dopolnitve stopijo v veljavo in uporabo v krajšem času.
Želimo vam obilo prijetnih nakupov!
Ekipa Ikona Ljubljana
VM5 d.o.o., Mestni trg 24, Ljubljana,
Telefon: 059 342 800
info@ikona-ljubljana.si
Davčna številka SI: 80162754
Matična številka: 3854833000
Registracija: okrožno sodišče v Ljubljani, SRG 2010/42935